április 15.
Anasztázia, Tas

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ!
TESZTAUTÓ
TESZT: kicsi, aranyos és gonosz
Nissan Juke Nismo RS teszt

Több mint öt évvel a Juke bemutatása után – és túl a sokadik teszten – továbbra is úgy gondolom, hogy ennél a modellnél nagyon merészek voltak Nissan formatervezői. Ennyi idő után azonban az is látszik, hogy egyáltalán nem volt hiba ebbe az irányba menni. Olyasmit rajzolni, amiről előre lehetett tudni, hogy rendkívüli módon megosztja majd a közönséget. Amiről rögtön, az első találkozáskor eldől, hogy az ember beleszeret, és vágyni fog rá, vagy az agyunk automatikusan ráaggatja a „nem tetszik” címkét, és soha többé nem gondolkozunk a szimpátiának még a lehetőségén sem. Ezzel együtt az is kétségtelen, hogy kevés autó akad a piacon 4,5-5 millió forintért, amely alkalmasabb lenne a feltűnéskeltésre, és a Juke már ennyiért is elérhető, sőt, ebbe már néhány extra is belefér az alapáron felül.

hirdetés
FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [36 kép]

A feltűnés azonban tovább fokozható, egyre gyakrabban is lehet látni "feldíszített" példányokat, mert ahogy öregszik a modell, úgy szaporodnak a látványos testreszabási lehetőségek. A Nismo RS változat azonban cicomázás nélkül is nagyon ütősen néz ki (természetesen ez már nem 5 millió, de nem is szálltak el az árával), bár ezzel együtt egy ilyen kivitel megjelenése még erősebben megosztó, mint a visszafogottabb jelmezű verzióké. Egy biztos, nagyon sokan megbámulják az utcán, és a szemekben sokkal inkább a szimpátia látszik tükröződni, mint ennek az ellenkezője. Egyszerűbben fogalmazva: sokan szeretik, ez nem vitás.

Nem csak a Nismo RS-ben van 1,6-os turbómotor
190 lovasként olcsóbban is megtaláljuk a Juke kínálatában. Az Acenta csomaghoz már nem kínálják (mint régen), de most is elérhető 6 millió alatt a remek darab

A Juke Nismo RS azonban nem csak megjelenésében üt el a többi Juke-tól, hanem tudásában is. A motortérben ugyanaz a DIG-T kódjelű 1,6-os benzines turbó lakik, ami a Juke más kiviteleihez is kapható. Azokban 190 lóerőt, itt viszont 218-at tud, és a nyomatéka és 40-nel több, 240 helyett 280 Nm. Ilyen szinten persze nem nagy különbségek ezek, fontosabb is, hogy mindkét változatnak alacsony fordulaton, nagyjából 2000-nél megjön a kedve a gyorsításhoz. Érdekes, hogy a Nismo RS „élményzónája” a nyomatékot illetően nemhogy szélesebb, hanem szűkebb is, mint a 190 lóerős kivitelnél, de a gyakorlatban ez nem feltűnő.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [36 kép]

Papíron kereken 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és amit a gyári adatok nem közölnek, de legalább ilyen fontos: a 100-as osztás elhagyása után is rendesen az ülésbe lapít! Lehetne még egy picit jobb a 100-as sprint? Igen, első blikkre nekem is volt egy ilyen érzésem, de aztán kiderül, hogy a csúcs Juke nem is olyan könnyű, mint azt mérete alapján gondolnánk, bő 1,3 tonnát nyom a mérlegen a kicsike.
A váltókar határozottan jár, a kuplung pedig szigorúan kemény, ahogy egy vérbeli sportautóban lenni szokott. Na persze, ez nem vérbeli..., de nagyon aranyos, ahogy imitálja az egészet. Városban jó móka le-fel gangolni a precíz hatsebességes váltóval, legalábbis annak, aki szereti az ilyesmit. Az áttételek rövidebbek a megszokottnál, ami egy sportos autóban nem meglepő, de a Nissan mérnökei talán egy kicsit túlzásba estek a kurtítással. Túl rövidre szabták a fokozatokat, így hatodikban zavaróan magas a fordulatszám autópályán, pedig egy ilyen nyomatékos motornak semmi szüksége nincs a pörgős utazó áttételre.
Ja, hogy választható CVT váltó is, az biztos kevesebbet forog? Nos, korábbi tapasztalataink alapján ez is csak mérsékelten igaz, de ennél fontosabb, hogy nem passzol a fokozatmentes automata a Nismo RS karakteréhez. Működési elvéből adódóan ront a vezetési élményen, ami ugyebár itt kiemelt preferenciát élvez. Arról nem beszélve, hogy kötelező jelleggel rántja magával az összkerékhatjást is, úgy pedig le kell mondani a remek önzárú differenciálműről (közismertebb nevén Sperr difiről), ami nekünk oly sok örömet szerzett kanyarokban. Magam részéről tehát mindenképpen elsőkeresként és kézi váltóval ajánlom a Nismo RS-t.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [36 kép]

Mert a Nismo RS akkor is elemében van, ha nem csak egyenesen kell menni! Emelt hasmagassága ellenére meglepően stabilan lehet vele tartani az íveket, nem dülöngélős a kasztni, és az orrnehézsége sem érezhető. A pontos és feltűnően közvetlen áttételezésű kormánnyal öröm terelgetni az autót, és parkoláskor is jól jön, hogy alig kell tekerni jobb és bal végpont között. Egyszerre élvezhetjük a sportos vezetés nyújtotta örömöket, és a kiemelt kasztni előnyeit, amit tovább fokoznak a rövid túlnyúlások. Nem csak nagyobb padkára való felkaptatáskor, vagy a meredek garázsfelhajtókon közlekedve örülünk ezeknek, hanem földúton is, mert nem kell annyira vigyázni a Nismo-ra, mint egy átlagos felépítésű autóra.
A Nismo esetében nem a szokásos bőrburkolat feszül a volánon, hanem a leggyakrabban markolt részeken alcantara ad tökéletes tapadást a legizzadósabb tenyerűeknek is. A tesztautóban nagyon jó volt, de tulajként mégiscsak aggódnék az anyag korai elhasználódástól.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [36 kép]

A cikk még nem ért véget. A folytatáshoz lapozz!
következő oldal »

2016. február 14. 15:22




KÖZÖSSÉG