április 27.
Zita

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
TESZT: kicsi, aranyos és gonosz
Nissan Juke Nismo RS teszt

A rugózás jóval keményebb, mint a többi Juke-ban, a hangszigetelés viszont ugyanolyan gyenge, mint a tesókban, bár ezt a legizmosabb kivitelben nem is bánja annyira az ember. Nem a legjobb helyen, ráadásul erősen tükröződő plexi alatt, de autóbubusok számára érdekes adatokat közöl egy picurka monitor a középkonzol alsó részén. Ez egyébként a digitális klíma kijelzője is egyben, amely D-Mode állásban nem a hőfokot mutatja, hanem az aktuális teljesítmény és nyomatékértékeket, a g-erőt, vagy épp historikus fogyasztásriportot. Az egérmozi környékén elhelyezett gombokkal belenyúlhatunk az autó viselkedésébe is: a gázpedál érzékenysége, az ESP szigorúsága és a kormányrásegítés erőssége háromféle fokozatban változik attól függően, hogy normál, sport vagy „eco” menetmódot választunk. Érezni a különbséget, bár ha nem lenne választási lehetőség, akkor sem hiányolnám, ahogy a kijelző plusz funkcióit sem.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [36 kép]

Ráadásul, nem is tanácsos vezetés közben ennyire alacsonyra irányítani a tekintetünket, hiszen akkor nem látjuk az utat. Igaz, a Juke kormánya mögül akkor sem zavartalan a kilátás, ha „jó felé” nézünk, mert a formaterv igen kicsiny felületeket hagyott az üvegeknek. Ez nehezebbé teszi a parkolást, és sajnos a felülnézeti képet is imitáló kamerarendszer segítsége sem az igazi, mert túl kicsiben jelenik meg a képe... Én a magam részéről jobban örülnék egy hagyományos tolatóradarnak. Az elejére nem hiányoltam, mert azt tökéletesen lehet érezni.
A motorháztetőre felkúszó, hosszúkás lámpaburák bentről is látszanak, így az is, hogy épp merre indexelünk, merthogy a helyzetjelzőn kívül ezekbe a lámpatestekbe költöztették az irányjelzőket is. Ha már itt tartunk: többen kérdezték, hogy végül is „melyik az autó lámpája”, amit teljesen megértek, hiszen három pár is van az elején. Nos, a „trükkös” válasz, hogy mindegyik. A rendes pedig az, hogy a tompított és távolsági fény a nagy, kerek lámpatestekben lakik, legalul a ledes nappali menetfények, a legfelsőkről pedig az előbb volt szó.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [36 kép]

A belsőt a kétszínű kárpitozású, közel félmilliós felárért bekerült Recaro ülések teszik igazán vérpezsdítővé, amelyek kiváló oldaltartást biztosítanak. A hátsó helykínálat szűkösségén nincs mit csodálkozni, hiszen kívülről sem nagy a Juke. Elől megfelelő, hátul viszont kevés a hely, meredek az ülések támlája, ezen kívül az ereszkedő tetővonal miatt a belmagasság sem kényezteti az utasokat. A csomagtartó befogadóképessége a ráncfelvarrás után és összkerék nélkül már egészen elfogadható, nem rossz a 354 literes méret. Értékeljük a javulást, tudniillik a facelift előtt még ennél is kisebb volt, az összkerék pedig ma is szemmel látható részt hasít ki belőle. Összességében nem a négyfős kényelem és a praktikum bajnoka a Juke, de hiszen nem is annak készült, itt más van előtérben.

FORRÁS: Bancsi Gábor
A galéria megnyitása > [36 kép]

Fogyasztás terén azt lehet mondani, hogy a kiemelkedő vezetési élményért cserébe nem túlzó az autó étvágya. Normálisan vezetve, a gyorsításokat csak a szükséges mértékig fokozva 8 liter körül kortyol, de tartós országúti tempó mellett 7 literrel is simán elvan. Ilyen szakaszaim azonban csak ritkán voltak, a Nismo RS ugyanis nagyon ispiráló, így a teszthét végére sem sikerült megállni az ugribugrizást, szinte minden nap kövér gázadásokkal telt, ezért lett 11 liter az átlagfogyasztás. Zömében városi forgalomban, télen. Egy tartós teszt bizonyára nyugisabb napokat is hozna, ami hamar 10 alá vinné a fogyasztást, de akkor sem sokkal, nálam valahol 8-9 között állapodna meg a hosszútávú átlag. Azt hiszem, hogy ez teljesen jó egy 218 lovas kis izomgolyóhoz, hiszen igen nagy örömet tud szerezni gazdájának, aki bizonyára nagyra is értékeli ezt. Hogy forintosítva mennyire? Nos, nem is olyan elszálltan sokra, listaáron 7,8 milliót kell letenni ezért a bohókás járgányért. Már ha kézi váltósat szeretne, de ha valami érthetetlen okból a bohócváltós, összkerekes tetszik jobban, akkor 8,5 milliót, ami egyébként még mindig egész jó árnak mondható a hot hatch-ek világában. A Recaro ülés a Xenon fényekkel együtt 465 ezerért, az aktív biztonsági asszisztensek és a kamerarendszer pedig 370 ezerért csapható hozzá a csomaghoz.
A DIG-T motort egyébként valamivel kevesebb, de még mindig nagyon sok (190) lóerővel legolcsóbban 5,9 millióért találjuk meg a Juke kínálatában, Tekna felszereltséggel. Az is nagyon ütős vezetési élményt nyújt, és bár külleme nem érezteti ennyire, hogy milyen erő lakik benne, az sem egy rejtőzködő jellem.

teszt és fotó: Bancsi Gábor

adatok, árak, felszereltség

« előző oldal

2016. február 14. 15:22




KÖZÖSSÉG