április 25.
Márk

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: MINI Cooper
JÓ LESZ AZ ALAPMOTORRAL?

Kevés olyan modellt tudnék felsorolni, ami az alapmotorral is szerethető (eltekintve a sportkocsiktól). A Mini Cooper az egyik, amit eme ritkaságok között említenék. Itthon ugyanis nem kapható a 75 lovas, sem a 102 lovas változat, hanem rögtön a 136 lóerős 1,5-ös turbóval indul a lista. Az pedig nemhogy elegendő hozzá, hanem kifejezetten élvezetes vezetést biztosít. 7,9 másodperc alatt tudja a nulla-százat, a vége pedig 200 fölött van.

hirdetés
A galéria megnyitása > [24 kép]

A lóerők mellé komoly forgatónyomaték társul, a csúcsérték 220 Nm (túltöltéssel átmenetileg 230 Nm). Ráadásul a kettős megfúvású turbónak köszönhetően ez már nagyon korán, 1250-es fordulaton megérkezik, és 4000-ig ki is tart. Nem sokkal ezután, 4500-nál a teljesítmény is a tetőfokára hág, ami majd csak 6500-on indul hanyatlásnak, ahol már úgyis váltani kell.
Azaz tulajdonképpen az egész fordulatszám-tartomány le van fedve erővel, mindig van miből menni. Tartós nagy sebességhez így nem kell nagy fordulat, hatodikban 2500-on viszi a 130-at, és kb. 6 litert fogyaszt. Ez dinamikusan hajtva se emelkedik számottevően, a háromhengeresekre jellemző rezonanciából pedig odabent semmit nem érezni. Miniből nem igazán kell jobb. Pedig van, próbáltuk többféle karosszériaváltozatban, minden létező motorral és összkerékkel.

A galéria megnyitása > [24 kép]

A 231 lovas JCW-t pedig imádtuk, de bizton állíthatom, hogy az alapmotorral is kifejezetten élvezetes a Mini. Így is hozza a gokartos vezetési feelinget, persze ahhoz nem csak a jó motor kell. Hanem az apró, nagyon direkt áttételezésű és vastag markolatú kormány, a feszes futómű, a kasztni sarkaiba helyezett kerekek és a merev karosszéria. És itt mind meg is van. Jön még hozzá egy BMW-sen masszív, súlyos kapcsolási érzetet adó, hatgangos kéziváltó, ráadásul a visszaváltásokat gázfröccsös fordulatszám-igazítás segíti. Az ülésben maradást pedig a vaskos oldaltámaszú sportülések, ki nem hagynám ezt az opciót a Mini Cooperből (jön vele a meghosszabbítható combtámasz is).

A galéria megnyitása > [24 kép]

Azt viszont továbbra sem kedvelem benne, hogy a meredek szélvédő miatt messze kell megállni a piros lámpától, máskülönben nem látjuk. Így vagy azért néznek furán mások, mert nagy helyet hagyok üresen magam előtt, vagy azért, mert a műszerfalhoz bújva kémlelek felfelé kitekert nyakkal. Jobb második autónak lenni – vagy hátrébb...
A másik bajom, hogy nagyon nem sem esik kézre a váltó mögötti iDrive tárcsa, amivel a középső kijelző menüjében barangolhatunk. Nagy kár, mert maga az eszköz remek. Cserébe itt jobban használható az érintő funkció, hiszen nem kell nyújtózkodni, hogy elérjük a kijelzőt. Amely további felárért nagyobb is lehet – a miénk 6,5 colos, a másik 8,8 – de ez is bőven elég.

A galéria megnyitása > [24 kép]

Az idei ráncfelvarrással érkezett néhány újítás. A fényszórók körüli LED-gyűrűk egyben irányjelzők is, és maga a fényszóró is lehet LED-es (opció). Sőt a mátrix LED technológia is elérhető, aminek lenyűgöző produkcióját már több BMW-ben is láthattuk. Aki hajlandó sokat költeni Minijére, az mindenképpen ikszelje be.
Kaptunk a frissítéssel néhány új karosszériaszínt és felnit is, természetesen a tesztautóhoz is ilyeneket választottak. Szerencsére itt nem kell 17-esnél nagyobb papucsokat rendelni, hogy jól kitöltsék a kerékjáratokat, még ilyen alacsony oldalfalú abroncsokkal sem. Utóbbiak csodás tapadással örvendeztetnek, de elég nagy gördülési zajjal járnak.

A galéria megnyitása > [24 kép]

Immár a hátsó lámpa is brit zászlós mintában világít (LED-es csomag), és természetesen az utastérben is felbukkan itt-ott a Union Jack minta. A hangulat továbbra is mesebeli és kuckós. Zsúfoltsága ellenére nagyon kellemes a háromajtós Mini beltere. Hátul inkább csak gyerekeknek, nekik viszont nagyon. Mindenhol körmotívum, múltidéző kapcsolók és ámulatba ejtő apró részletek kötik le az új utas figyelmét. Ezek közül a legmutatványosabb a kesztyűtartó fölötti dekorbetét változtatható színű, illuminátoros dekorvilágítása, természetesen ez is Union Jack mintában (Mini Excitement csomag része). Így most már nem csak a központi érintőkijelző körüli gyűrű pompázhat mindenféle színben, hanem ez is. Meg a lábtér, a kilincsek háttérfénye és még néhány terület. Este igazi bárhangulat van odabent, persze csak ha akarjuk. Az egész kikapcsolható, egy színűvé tehető, a fény lehet állandó, pulzáló, sőt, a körgyűrűnél eseményfüggő. Például zene hangosítás, halkítás, klíma hőmérséklet állítás, bejövő hívás, üzenet, közeli akadály tolatáskor, pillanatnyi fogyasztás sok vagy kevés… - mind beállítástól függően. Mert itt minden aprólékosan testreszabható.

A galéria megnyitása > [24 kép]

Az autó felszereltsége is, hiszen ez egy prémium kisautó. Vannak csomagban rendelhető cuccok, de elég nagy teret engedtek az opciók egyedi összeválogatásának. Cserébe jó drága is a Mini, ezzel a motorral 6,2 millióról indul, de tesztautónk esetében pont 4 millióval van odébb a végösszeg. Igen, 10 millió fölé kunkorodik az ár… Nem kérdés, hogy racionális érvek mentén ez az összeg nem védhető, de a Mini vásárlóközönsége nem is ilyen alapon hoz döntést. Ők egyedi stílust, életérzést, státuszszimbólumot, önkifejezést és másoktól való különbözőséget keresnek, amikor autót választanak.

A galéria megnyitása > [24 kép]

És ezt itt meg is kapják, ráadásul kiemelkedően jó minőséggel és vezetési élménnyel együtt. Hogy kétmillióval kevesebbért Clio RS-t vagy Fiesta ST-t is kapni 200 (+) lóerővel, nagyobb csomagtérrel és tágasabb hátsó ülésekkel, az nem számít. Ez más stílus, más világ, más preferenciákkal.

teszt és fotó: BG

2018. október 9. 16:50




KÖZÖSSÉG