április 27.
Zita

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
TESZTAUTÓ
Teszt: Audi Q2 1.4 TFSI S tronic

MI JÁRHATOTT AZ INGOLSTADTIAK FEJÉBEN?
Mondjuk ez: nem kérdés, hogy nagyon megy az SUV piac. Jelenlétünk erős, de van még benne. Lehetnénk még erősebbek. Van mire építkezni: a Q7 töretlenül menetel, szakít a Q5 és a Q3 is. Folytassuk hát a sort, csináljunk még egy számmal kisebb SUV-t! Vagy crossovert, mindegy minek skatulyázzák... A neve viszont ne a matematikai számsor által diktált Q1 legyen, hanem Q2. Nem szeretnénk ugyanis, ha az A1 emelt változatának tekintenék. Az A2-vel meg nem fogják összekötni, mert már olyan régóta nincs, hogy szinte nem is emlékeznek rá. Műszaki alapnak vegyünk egy A3-ast, méretben legyen egy kicsit kisebb, de ránézésre tűnjön nagyobbnak.

hirdetés
A galéria megnyitása > [35 kép]

A SZOMSZÉD MONDTA
De jól néz ki! Ez az új Q3-as? Majdnem Q5-öst mondtam, de annak azért kicsi…
...szóval bejött a terv: ütős, és ránézésre nagyobbnak tűnik a valósnál.

AZ ARCOKON
A kormány mögül szemlélve egyértelműen látszik, hogy elcsavarja a fejeket a kis Q2-es. Ehhez persze hozzájárult tesztautónk élénk piros színe is (tangóvörös), valamint az S-Line optikai csomag. Ezek nélkül is sokkal feltűnőbb és trendibb járgány, mint egy „sima” kompakt. Elsősorban a hölgyek tekintetén látszott, hogy első látásra beleestek a "kis piros cukorfalatba" – nem hiába jár ilyennel a Miss Universe Hungary is.

A galéria megnyitása > [35 kép]

ÖRÜLÜNK?
A divatos megjelenésnek mindenképpen, még inkább a csúcsot képviselő Design csomaggal járó gazdag ellátmánynak. A 150 lovas turbómotorról és a hétfokozatú automataváltóról nem is beszélve. A lovak mellé tekintélyes nyomatékot is kapunk, ráadásul jó alacsony fordulaton, hiszen már 1500-tól csúcsformában van az 1.4 TSI.
A 8,5 másodperces 100-as sprint mindent elárul a dinamizmusról, a tapasztaltak alapján pedig kellemes rugalmassággal és alig észrevehető turbólyukkal tudjuk kiegészíteni ezt. 130-nál alig több mint 2500-at pörög a kis négyhengeres, ami a turbós karakterisztikából adódóan akár kevesebb is lehetne, de így is jó. Az automata gyors és okos, sport állásban pörgetős, „efficiency” módban vitorlázással spóroló. A futómű stabilnak mondható ahhoz képest, hogy egy emelt kasztniról beszélünk.

A galéria megnyitása > [35 kép]

BELÜL: MINT A NAGYOK – MÁRMINT, A LEGNAGYOBBAK
Interiőrjével azokat is leveszi a lábáról, akiket küllemével nem sikerül elbűvölnie. A dizájn, a felhasznált anyagok minősége, az összeszerelés, a kapcsolók finom működése – minden ugyanolyan profi, akár egy Q7-esben. A kijelzők külön említést érdemelnek, úgy a klímakezelő felület, mint a műszerfal tetején trónoló képernyő. A kormány mögötti digitális műszercsoport (virtual cockpit) pedig egyenesen példátlan ebben a kategóriában, bár elég borsos felárért adják. Ezen a sokféleképpen testre szabható kijelzőn a navi térképét is nézhetjük, igény szerint kicsiben vagy nagyban, sőt, Google Earth képet is kérhetünk rá. Mindez persze csak megfelelő felszereltségi szint mellett igaz.

A galéria megnyitása > [35 kép]

ÜLJÜNK BE ÖTEN!
De inkább csak négyen. A helykínálatot illetően nagyjából a kompakt autók átlagát adja. 405 literes csomagtérrel, nagy nyílással, de kicsit magas küszöbbel. Támladöntés után lépcsőmentes, de nem teljesen sík rakodófelületet kapunk. Összességében korrekt.

KÉT GYEREKÜLÉST BELE!
Simán! Külön említést érdemel, hogy szélesebb fajta gyerekülés sem temeti maga alá a biztonsági öv csatját az ülőlapon.

A galéria megnyitása > [35 kép]

EZ TEREPJÁRÓ?
Nem. Csak terepjárósan néz ki, mert még mindig ez a legnagyobb divat. 14,5 centis szabad hasmagasságával nem ad okot arra, hogy letérjünk vele az aszfaltról. Az alkotók sem erre szánták, ezt mindenki tudja. A padkajárás és útszéli gödörbe parkolás viszont sokat segíthet a rohanós hétköznapokon, és ezekre az átlagosnál affinisebb is a Q2.

A KÚTON
Többnyire városi hajszolás jutott osztályrészül a tesztautónak, sok sietséggel, közepes, néha dugulós forgalommal. Ilyen körülmények között nem kritizálható a 8,8 literes étvágy egy 150 lovas turbómotortól, még akkor sem, ha 1250 kilós saját tömegével nem minősül nehézsúlyúnak a Q2-es.

Ő VEZET?
Szívesen teszi, ahogy a többi Audiban, itt is kiválóan működnek az asszisztens rendszerek.

EZZEL A MOTORRAL?
Igen!

A galéria megnyitása > [35 kép]

ENNEK NEM ÖRÜLÜNK
Kevés a tárolórekesz, és ami van, az is kicsi. Nagy kár továbbá, hogy az ajtókon lévő hatalmas műanyagfelületet helyére nem került szövet. Egy ilyen gondosan kialakított és minőségi interiőrben ez nehezen értelmezhető. Nem örülhetünk továbbá az árának:

AZ ÁRA
Az itt tesztelt konfigurációhoz nagyjából 13,9 millió forintos árcédula tartozik. Motort, váltót és felszereltséget illetően messze az átlag fölött el voltunk látva, de ikszelhető még egy-két dolog a konfigurátorban, például az összkerékhajtás. Durva… Pedig a prémium crossoverek ligájában megszokottnak mondható a Q2 7 millió körüli induló ára. Ahhoz 116 lovas, ezres TSI motor jár kézi váltóval, és a tesztautónkhoz képest kevésbé ütős külső megjelenés, illetve beltér. Nagyjából 10 millióból kihozható egy mutatós, fürgére motorizált és egész jól felszerelt példány.

A galéria megnyitása > [35 kép]

KI TUD MÉG ~ILYET ~ENNYIÉRT?
Erre nehéz jó választ adni. A BMW-nél ott az X1, és rögtön házon belül még egy komoly rivális, a Mini Countryman, a Mercedesnél a GLA, az Infinitinél a Q30. Ők viszont mind nagyobbak, de nem drágábbak, mint az Audi Q2.

MIT LEHET MÉG ENNYIÉRT VENNI?
Majd 14 millió forintból elképesztően sok autó közül választhatunk. Csak az Audi palettáján maradva is több igen vonzó lehetőség kínálkozik. Példának okáért egy kombi A4-es egész jó ellátmánnyal, 190 lovas turbómotorral és automataváltóval.

EZZEL MENJ CSAJOZNI?
Trendiség és cukiság faktor kimaxolva, úgyhogy baj nem lehet. De talán válassz egy férfiasabb színt...

tesz és fotó: Bancsi Gábor

adatok, árak, felszereltség

2017. május 5. 10:08




KÖZÖSSÉG