|
MÉG TÖBB MOKKA
|
Vörös Csilla, a nézettségméréssel foglalkozó Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatója és Antal Dániel, a Chello Central Europe kutatási vezetője volt a Reklámtorta vendége. Jelenleg a Nielsen cég készít nézettségméréseket, 1040 háztartásból álló, országos szinten reprezentatívnak számító minta adataiból dolgoznak. A televízióval rendelkező háztartások jellege folyamatosan változik (például a tévékészülékek száma, az egy háztartásban élők száma, a háztartás tagjainak foglalkozása, vásárlóereje, az antenna típusa), ezért a mintát is rendszeresen frissíti a Nielsen egy úgynevezett alapozófelmérés keretében. A másik mérési típus, mely Magyarországon még nem elterjedt, a set top box-okon alapul, az adásvevő készülékek működését vizsgálja. A két módszer ötvözéséből létrejövő hibrid vizsgálatoktól (előfordul, hogy a nézők csak a tévét kapcsolják ki, a set top box működésben marad, így a hagyományos mérésekkel kell kiigazítani a set-top boxon mért adatokat) azt várják a szakemberek, hogy a rengeteg kis csatorna nézettségéről pontosabb képet kapnak, nagyobb lesz az eredmények statisztikai megbízhatósága.
Nézd meg a Mokka videóját!
A Mokka a TV2 közéleti témákkal, napi aktualitásokkal, kultúrával, olykor bulvár témákkal foglalkozó reggeli műsora. Sztárokat lát vendégül, életmód tanácsokkal szolgál, szakértőket szólaltat meg, asztrológiai előrejelzést ad. Hétköznapi hősök, már-már elfelejtett ismerős arcok tűnnek fel a képernyőn. Az első óra fajsúlyos közéleti, politikai témáit a második órában könnyedebbek követik, de minden szóba kerül, amiről az utcán beszélnek az emberek. A műsorvezetők nem titkolt szándéka, hogy a hétköznapok szürkeségét színes egyéniségükkel, humorukkal, szókimondó stílusukkal törjék meg.
Korhatár: 12 év
2014. február 10. 11:46