|
MÉG TÖBB MOKKA
|
Tizenöt évvel ezelőtt a 18-49-es korcsoport volt a mérvadó a médiahasználati, vásárlási illetve fogyasztási szokásokat illetően, ám a társadalom azóta megváltozott: az átlag tévénéző kora ma már az 50 év lett. Erre a változásra reagálva, a TV2 2014. januárjától a 18-59-es korcsoportot tekinti kereskedelmi célcsoportjának.
Dr. Törőcsik Mária, a PTE Közgazdaságtudományi Karának marketing professzora arról beszélt, a Ratkó-korszak gyermekei egy nagyon erős generáció, ők a fogyasztói társadalom motorja. Simon Zsolt elmondta, Nyugat-Európában pár éve felismerték, hogy a televíziók a tartalom szempontjából eddig „megerőszakolták magukat”, és egy idealizált fiatalságnak próbáltak szólni, hogy kielégítsék a kereskedelmi érdekeket, holott a tévénézők nagy részét nem a fiatalok teszik ki.
Ma már a nemzetközi trendeket meghatározza az öregségrasszizmus elleni gyakorlat - a televíziózásban az 50 év feletti nemzedék, a „silver nemzedék” került a fókuszba. A TV2 is ebbe az irányba mozdul majd el, ezért első lépésként - lekövetve a társadalom változását, a nézők igényét - kereskedelmileg átáll a 18-59 éves célközönségre.
Nézd meg a Mokka videóját!
A Mokka a TV2 közéleti témákkal, napi aktualitásokkal, kultúrával, olykor bulvár témákkal foglalkozó reggeli műsora. Sztárokat lát vendégül, életmód tanácsokkal szolgál, szakértőket szólaltat meg, asztrológiai előrejelzést ad. Hétköznapi hősök, már-már elfelejtett ismerős arcok tűnnek fel a képernyőn. Az első óra fajsúlyos közéleti, politikai témáit a második órában könnyedebbek követik, de minden szóba kerül, amiről az utcán beszélnek az emberek. A műsorvezetők nem titkolt szándéka, hogy a hétköznapok szürkeségét színes egyéniségükkel, humorukkal, szókimondó stílusukkal törjék meg.
Korhatár: 12 év
2013. november 11. 10:33