|
MÉG TÖBB MOKKA
|
Szöllősi Gergely, a KreaNod ügyvezetője és Vályi Katalin, az Ostorosbor Zrt. kereskedelmi vezetője beszélgetett a crowdsourcingról. A fogalomra nem találtak még igazán jó magyar megfelelőt, de valahogy úgy lehetne lefordítani, hogy „közösségi alkotás”. Széles palettán mozognak a megvalósítások, például volt olyan, amikor amatőr fotósok végezték az őserdőben a pillangók kategorizálását, máskor pedig a Hold és a Mars felszínén kutattak víz után a crowdsourcing keretein belül. Hazánkban is kezd elterjedni a módszer. Legutóbb például az Ostorosbor Zrt. hirdetett felhívást egy középkategóriás borcsalád egységes arculatának kialakítására. Az érdekelte őket, milyen meglátásai vannak azoknak, akik nem minden nap foglalkoznak a borokkal. A pályázók közül sokan nem is titkolják, hogy munkakapcsolatot szeretnének kialakítani egy-egy céggel. Mások munkájuk mellett hobbijukat tudják továbbfejleszteni egy ilyen projekt alkalmával, vagy saját szakmájukat teszik színesebbé új ötletekkel. Az anonim pályázatok előnye, hogy nem befolyásolja a bírálást a pályázó nevének ismertsége, hanem a munka kerül megítélésre.
Nézd meg a Mokka videóját!
A Mokka a TV2 közéleti témákkal, napi aktualitásokkal, kultúrával, olykor bulvár témákkal foglalkozó reggeli műsora. Sztárokat lát vendégül, életmód tanácsokkal szolgál, szakértőket szólaltat meg, asztrológiai előrejelzést ad. Hétköznapi hősök, már-már elfelejtett ismerős arcok tűnnek fel a képernyőn. Az első óra fajsúlyos közéleti, politikai témáit a második órában könnyedebbek követik, de minden szóba kerül, amiről az utcán beszélnek az emberek. A műsorvezetők nem titkolt szándéka, hogy a hétköznapok szürkeségét színes egyéniségükkel, humorukkal, szókimondó stílusukkal törjék meg.
Korhatár: 12 év
2013. augusztus 5. 10:38