|
MÉG TÖBB MOKKA
|
A héten indul az egyeztetés a kormány, és a szakmai szervezetek között a nemrégiben napvilágra került reklámadó-tervezetről. A Reklámtortában Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke és Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke beszélt a témáról. A szakmai szervezetek üdvözlik a kormány azon szándékát, hogy a szakma képviselőivel egyeztessenek. Álláspontjuk szerint a reklámadó helyett célszerűbb lenne televíziós adó néven emlegetni, hiszen a tervezett bevétel 2/3-át televíziós csatornák fizetnék. A legfontosabb, és egyben legveszélyesebb eleme a tervezetnek, hogy nem a cégek profitját, hanem a teljes reklám-bevételüket adóztatnák meg, márpedig sok esetben még nagyon magas bevétel mellett is lehet veszteséges egy médium, ráadásul a piacon lévők jelentős része már így is veszteséges (kb. 40%). Az így jelentkező kiadásokat kompenzálandó, a társaságok kénytelenek lesznek vagy a saját gyártású műsorokra fordított keretet csökkenteni, vagy elbocsátani a munkavállalókat, márpedig mind a két lépes hatására sok ember eshet el a kedvenc tv műsorától, vagy legalábbis lesz kénytelen minőségbeli visszaesést tapasztalni. Még az is elképzelhető, hogy ha kevesebb lenne a reklám, akkor az a különféle termékek fogyasztásának visszaesését is magával hozza, ami viszont már a hazai gazdaság teljesítményében is megmutatkozhat…
Nézd meg a Mokka videóját!
A Mokka a TV2 közéleti témákkal, napi aktualitásokkal, kultúrával, olykor bulvár témákkal foglalkozó reggeli műsora. Sztárokat lát vendégül, életmód tanácsokkal szolgál, szakértőket szólaltat meg, asztrológiai előrejelzést ad. Hétköznapi hősök, már-már elfelejtett ismerős arcok tűnnek fel a képernyőn. Az első óra fajsúlyos közéleti, politikai témáit a második órában könnyedebbek követik, de minden szóba kerül, amiről az utcán beszélnek az emberek. A műsorvezetők nem titkolt szándéka, hogy a hétköznapok szürkeségét színes egyéniségükkel, humorukkal, szókimondó stílusukkal törjék meg.
Korhatár: 12 év
2013. június 3. 10:28