november 22.
Cecília

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
MOKKA
Reklámtorta: Az 50 év felettiek kereskedelmi megítélése

A legutóbbi népszámlálási adatok alapján kimutatható, hogy a magyar társadalom öregszik, ennek ellenére az ötven éven felülieket nem „támadják” annyi reklámmal. Mi lehet ennek az oka, és miért lenne értelme ezt a korcsoportot kiemeltebb helyen kezelni? Barta Zsolt, és Iglódi Csaba beszéltek erről a témáról a Mokkában, többek közt megemlítve, hogy a rendszerváltás körül a mai ötvenesek voltak a kiemelt célcsoport (akkoriban voltak harminc év körül), ám ez mintha kőbe vésődött volna. Régi, rossz beidegződés a reklámszakmában, hogy ez az a korosztály, amelyik nem vásárol, nem fogyaszt, de ha mégis, akkor a már kialakult szokásaik rabjai. Ugyanakkor a társadalmi helyzetük, illetve a hátuk mögött lévő leélt élet alapján ők azok, akiknek mostanra már igen komoly megtakarításaik lehetnek, kevesebb felelősséggel – a gyerekek már kirepültek – valamint ők is „csak emberek” azaz vásárolnak élelmiszert, ékszereket, utaznak, szolgáltatásokat vesznek igénybe, stb.. Ezzel szemben ugyanakkor a kifejezetten ennek a csoportnak készült reklámok jelentős része gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket és más efféle „lehangoló” termékeket ajánl nekik, amin a változtatás még önértékelési szempontból is fontos lenne – azon túl, hogy tényleg komoly „elkölthető” forrásokon ülnek. A szakemberek véleménye szerint a médiának erre a célcsoportra szabott tartalmakat kell előállítani, mivel teljesen más életstílust tartanak fent, mint a fiatalok. És bár más az értékrendjük, és az életvezetésük, ugyanolyan jól meghatározható az életmódjuk és a szükségleteik is - erre kell ráéreznie a cégeknek.

Nézd meg most a Mokka videóját!

Nézd meg a Mokka videóját! A Mokka a TV2 közéleti témákkal, napi aktualitásokkal, kultúrával, olykor bulvár témákkal foglalkozó reggeli műsora. Sztárokat lát vendégül, életmód tanácsokkal szolgál, szakértőket szólaltat meg, asztrológiai előrejelzést ad. Hétköznapi hősök, már-már elfelejtett ismerős arcok tűnnek fel a képernyőn. Az első óra fajsúlyos közéleti, politikai témáit a második órában könnyedebbek követik, de minden szóba kerül, amiről az utcán beszélnek az emberek. A műsorvezetők nem titkolt szándéka, hogy a hétköznapok szürkeségét színes egyéniségükkel, humorukkal, szókimondó stílusukkal törjék meg.

Korhatár: 12 év

2013. április 22. 12:56




KÖZÖSSÉG