A TV2-t választotta a legtöbb néző májusban és 2025 első öt hónapjának átlagában is
Május havi átlagban ismét a TV2-t választotta a legtöbb néző, ennek köszönhetően 2025 első öt hónapjának átlagában továbbra is a TV2 a piacvezető csatorna a fő kereskedelmi korcsoportban (A18-59) és a teljes lakosság (A4+) körében is, teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A portfóliók versenyében pedig szintén a TV2 Csoport áll az első helyen május havi, és éves átlagban egyaránt.
Az alábbi saját gyártású műsorok kimagasló eredményekkel segítették elő a TV2 piacvezető pozíciójának megtartását az év ötödik hónapjában is:
• A 7 év után visszatérő A Nagy Duettben május 11-én hirdettek győztest. A műsor kiemelkedő eredményekkel búcsúzott a nézőktől, az összes élő adás toronymagasan nyerte az idősávját mindkét kiemelt korcsoportban.
• A hétköznap estékre május elején visszatért a közönségkedvenc Kincsvadászok. A műtárgykereskedő showműsor májusban adásba került epizódjait a fő kereskedelmi korcsoportban 313 ezren kísérték figyelemmel, melyhez 17,6%-os közönségarány társult, így jelentős fölénnyel lett idősávja legnézettebb műsora (RTL azonos idősáv: 9,2% SHR). A teljes lakosság körében még nagyobb különbséggel nyerte a műsor az idősávját, ugyanis a tévénézők egyötöde (SHR: 20,0%), átlagosan 757 ezer fő választotta a Kincsvadászokat esti szórakozásnak (RTL azonos idősáv: 8,5% SHR).
• A Kincsvadászok azonban nem csupán hétköznap esténként találta meg a helyét a műsorstruktúrában, hanem hétvégente is be tudta lopni magát a nézők szívébe. A vasárnap esténként futó Kincsvadászok VIP-ban ismert emberek próbálják meg értékesíteni értékes vagy legalábbis értékesnek hitt kincseiket, régiségeiket a kereskedőknek. A műsor májusban adásba került 2 epizódját átlagosan 374 ezren látták a 18-59 évesek körében (SHR: 18,5%), míg 861 ezren a teljes lakosságon belül (SHR: 21,5%). Ezzel mindkét kiemelt korcsoportban több, mint kétszer annyian választották a műsort májusban, mint a fő konkurens RTL-t a Kincsvadászok VIP idősávjában (RTL azonos idősáv azonos sorrendben: 8,2% SHR és 8,3% SHR).
• Az infotainment műsorok közül a május 4-től vasárnap esténként sugárzott Napló kiemelkedő eredményekkel tért vissza, ugyanis a májusban adásba került összes epizódja mindkét kiemelt korcsoportban nagy fölénnyel nyerte az idősávját a fő konkurens RTL-lel szemben. A TV2 reggeli infotainment műsorai, a Mokka és Mokkacino továbbra is mindkét kiemelt korcsoportban nyerik idősávjukat a fő konkurens csatorna reggeli azonos idősávjával szemben. Az esti Tények és Tények Plusz pedig szintén idősávjuk legnézettebb műsorai lettek az első öt hónap átlagában a teljes lakosság körében.
A csatornacsaládok versenyében szintén a TV2 Csoport végzett az első helyen májusban, mindkét kiemelt korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A Kábelportfólió zászlóshajó csatornája, a Mozi+ megőrizte a legnézettebb kábelcsatorna címét májusban is a fő kereskedelmi korcsoportban, vagyis a 18-59 évesek körében a teljes piac harmadik legnézettebb csatornája volt teljes napon és főműsoridőben egyaránt.
Összefoglalva:
A TV2 a saját gyártású műsorok sikerének köszönhetően nem csupán májusban, hanem 2025 első öt hónapjának átlagában is piacvezető teljes napon és főműsoridőben egyaránt, a 18-59 éves, és a teljes lakosság körében is.
Live + As live adatok, vendég nézők nélkül
Főműsoridő: 18:00-22:59
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
2025. június 3. 15:32