Az őszi szezon legfőbb nyertesei a televíziónézők: rengeteg sajátgyártású műsor közül választhatnak, hétköznap esténként és hétvégén is. Az ősz eddig eltelt két hónapjában a TV2 és a TV2 Csoport vezeti a nézettségi versenyt, hiszen szeptember után az októbert is nyerte főműsoridőben a TV2 a fő kereskedelmi korcsoportban (A18-59). A szeptember és október átlagát tekintve pedig mind a főcsatorna, mind a TV2 Csoport piacvezető teljes napon és főműsoridőben is mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+).
Részletek:
• Októberben véget ért a hétköznapi műsorok közül az Ázsia Expressz 5. évada és A kísértés is. Az ázsiai kalandtúra és a párkapcsolatokat próbára tevő reality is idősávjuk legnézettebb műsorai voltak mindhárom kiemelt korcsoportban, és évadátlagban messze meghaladták a konkurens eredményét az azonos idősávban. Az Ázsia Expressz 5. évadát minden 5. tévénéző, átlagosan 785 ezren követték figyelemmel (SHR: 20,6%) a teljes lakosság körében, míg A kísértés átlagos nézőszáma meghaladta a 376 ezret ugyanebben a korcsoportban.
• Az Ázsia Expresszt október 14-én a Séfek Séfe vadonatúj évada váltotta, amely magabiztosan lett idősávja legnézettebb műsora októberben, mindhárom kiemelt korcsoportban.
• A hétvégi nagyszabású showműsorok közül októberben a Sztárban sztár All Stars évadának inthettek búcsút a nézők. Az évad egy-egy epizódját átlagosan közel 800 ezren látták, a döntő ráadásul a hónap legnézettebb műsora lett a közel egymilliós nézőszámával a teljes lakosság körében.
• A 12 év után visszatérő Megasztár évadátlagban továbbra is nyeri az idősávját mindhárom kiemelt korcsoportban.
• Október 26-tól szombatonként újra mindenki táncol, immár a hatodik évaddal tért vissza a Dancing with the stars. A műsor nyitó részét 778 ezren kísérték figyelemmel a teljes lakosság körében, melyhez 21,3% közönségarány párosult, és ezzel a Dancing with the stars magabiztosan nyerte az idősávját a teljes lakosság körében.
• Esti infotainment műsorok: a főműsoridős Tények a teljes lakosság körében volt idősávja legnézettebb műsora, a Tények Plusz pedig a fő kereskedelmi korcsoportban (A18-59) és a teljes lakosság körében is nyerte az idősávját októberben.
• Reggeli magazinműsorok: Mokka és Mokkacino toronymagasan idősávjuk legnézettebb műsorai havi és éves szinten is, mindhárom kiemelt korcsoportban.
• Kábelportfólió: Mozi+ volt a legnézettebb kábelcsatorna októberben a 18-59 évesek és a 18-49 évesek körében is, teljes napon és főműsoridőben egyaránt.
Kiemelkedően sikeresen teljesítenek a TV2 digitális felületei. Októberben a TV2 Play több, mint kétszer annyi videóindítást generált, mint az RTL, közel 11.5 milliószor kattintottak a látogatók a cégcsoport videóira. A real userek tekintetében is legyőzte legfőbb riválisát a csatorna 2024. októberében. Szintén az év tizedik hónapjában csúcsot döntött a Dancing With The Stars a TV2 Play felületén, 808 ezer videóindítással. A kiemelkedő eredményeket egy nemrégiben nyilvánosságra hozott NMHH kutatás is alátámasztja, miszerint 2024 első felében a heti átlagos látogatószámok tekintetében a legnagyobb hazai streamingszolgáltató a TV2 Play, míg a nagy nemzetközi társaságok után (Netflix; Max; Disney+) az előkelő negyedik helyen végzett.*
Live+As live adatok
Vizsgált időszak: 2024.09.01-2024.10.31.
Főműsoridő: 18:00-22:59
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
*Forrás: Gemius Hungary Kft
2024. november 5. 12:36