Az év negyedik hónapjában is a TV2 és a TV2 Csoport volt a legnézettebb csatorna és csatornacsalád, mind teljes napon, mind főműsoridőben, mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+).
Továbbra is népszerűek a TV2 saját gyártású szórakoztató műsorai, melyek az év negyedik hónapjában is zászlóshajói voltak a főcsatorna sikerének.
- A Sztárban Sztár április 9-én avatta első női győztesét, Gubik Petrát. A kilencedik évad fináléját a 18-59 évesek közül minden ötödik néző követte figyelemmel, a zenés műsor valamennyi epizódja pedig magabiztosan nyerte az idősávját, mindhárom kiemelt célcsoportban.
- Az év egyik legnagyobb meglepetését a harminc év után visszatérő Zsákbamacska okozta, aminek debütáló különkiadása ezidáig az év legnézettebb műsora a 18-59 évesek körében, 628 ezres nézőszámmal, amihez 26,9%-os közönségarány társult, valamint további két adása szerepel az éves TOP 10-ben.
Áprilisban egy hét erejéig visszatért műsorvezetőként Rózsa György, aki nem okozott csalódást a nézőknek. A fekete macska a TV2-nek is szerencsét hozott: minden áprilisban vetített Zsákbamacska adás mindhárom célcsoportban nyerte a műsorsávját.
- Április 3-án indult Tillával az Ütős Ötös, amiben hazánk hírességei öt fős csapatokban küzdöttek meg az akár 10 milliós fődíjért. A sztáros vetélkedő 12,2%-os átlagos havi közönségaránnyal nem talált legyőzőre a műsorsávjában (RTL 9,1%) a 18-59 éves nézők körében. Az Ütős ötös ugyanakkor a másik két kiemelt korcsoportban is magabiztosan lett idősávja legnézettebb műsora havi átlagban.
- Április 16-án debütált a Pepe 2. évada, mely az első három epizód átlagában a teljes lakosság körében nyerte az idősávját.
- Április utolsó hetében vadonatúj részekkel tért vissza Kasza Tibi és a Szerencsekerék, ami 14,6%-os heti átlagos közönségarányával túlszárnyalta az RTL azonos műsorsávjának közönségarányát (11,0%) a 18-59 korcsoportban.
- Továbbra is az ország legnézettebb reggeli infotainment magazinjai a Mokka és a Mokkacino, mindhárom kiemelt korcsoport tekintetében. A főműsoridős Tények és Tények Plusz pedig a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében nyerték idősávjukat áprilisban.
A kábelcsatornákat vizsgálva elmondható, hogy a TV2 és az RTL után a harmadik legnézettebb a Mozi+, ami az ország piacvezető kábelcsatornája lett áprilisban a 18-59 és a 18-49 évesek körében, teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A csatornacsaládok versenyében változatlan a helyzet a korábbi hónapokhoz képest: a TV2 Csoport mindhárom célcsoportban, teljes napon és főműsoridőben egyaránt megőrizte piacvezető pozícióját.
2023. május 3. 10:28