június 26.
János, Pál

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK
Mindhárom kiemelt korcsoportban a TV2 volt a legnézettebb csatorna
2022-ben új fejezet nyílt az Exatlon történetében, ugyanis a korábbi évadok szereplői tértek vissza újult erővel az All Star évadban.

A műsor havi átlagban mindhárom kiemelt korcsoportban idősávja legnézettebb műsora lett (A18-59, A18-49, A4+), mellyel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy teljes nap tekintetében mindhárom korcsoportban a TV2 legyen a legnézettebb csatorna januárban. A TV2 Csoporthoz tartozó kábelcsatornák szintén jól teljesítettek januárban, így a kábelportfólió és a TV2 Csoport is megőrizte piacvezető pozícióját.

Január 3-án megkezdődött a végjáték, egy különleges évaddal tértek vissza a Bajnokok és a Kihívók az Exatlon Hungary All Star évadában. A premier epizód átlagos nézőszáma 736 ezer fő volt a 4 éves vagy annál idősebb nézők esetében, ami 17,4%-os közönségarányt jelentett a teljes lakosság körében. A januárban adásba került 21 epizódot átlagosan a 18-59 éves nézők 13,2%-a, a 18-49 éves nézők 13,8%-a, valamint a 4 éves vagy annál idősebb nézők 15,7%-a kísérte figyelemmel, mellyel az Exatlon mindhárom kiemelt korcsoportban az idősávja legnézettebb műsora lett, maga mögé utasítva a fő rivális RTL Klubot is (RTL Klub azonos idősáv azonos sorrendben: 12,3%; 11,3% és 12,2%).

A 18-59 éves nézők körében a legnépszerűbbnek a pénteki párbajnapok számítanak, átlagosan 13,6%-uk kíváncsi a játékban maradásért és medálért folyó küzdelmekre (RTL Klub azonos idősáv: 11,6%). A műsor ugyanakkor kimagasló figyelmet kap a fiataloktól, hiszen a 18-49 éves korosztályba tartozó nézők minden egyes epizódját nagyobb arányban választották, mint a fő konkurens, az RTL Klub azonos idősávját. Az Exatlon All Star évada azonban nem csupán a fiatal felnőtteket köti le, hanem rendkívüli népszerűségnek örvend a 4-17 évesek körében is – a korosztályból több, mint duplaannyi néző választotta januárban az Exatlon idősávjában a TV2-t, mint az RTL Klubot (20,0% vs. 9,1%). 

A főműsoridő továbbra is kiemelt hírműsora az esti Tények, mely szintén jól indította az évet, és a januári átlagot tekintve a teljes lakosságon belül idősávja legnézettebb műsora lett, átlagosan 774 ezres nézettséggel. Mindezek mellett a műsor a 2021. januári eredményéhez képest idén januárban mind a három kiemelt korcsoportban növelni tudta nézői részesedését: a 18-59 évesek körében 15,4%-ot ért el, ami +1,1 százalékpont, a 18-49 évesek körében 14,4%, ami +1,1 százalékpont, és a teljes lakosság körében pedig 19,9%-ot, ami +0,3 százalékpont nézői részesedés emelkedést jelentett. A Tények Plusz egy-egy adását átlagosan 549 ezer 4 éves vagy annál idősebb néző kísérte figyelemmel januárban. 

2022 januárjában a Mokka és a Mokkacino is idősávja legnézettebb műsora mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+). A Mokkát átlagosan a 18-59 éves nézők 16,2%-a választotta, 9,1 százalékponttal többen, a Mokkacinot pedig 11,9%, azaz 8,2 százalékponttal többen, mint a fő konkurens, az RTL Klub azonos idősávját (idősáv átlag azonos sorrendben: 7,1%; 3,7%). 

Az év első hónapjában a 2 fő kereskedelmi csatorna után ismét a Mozi+ lett a harmadik legnézettebb csatorna a 18-59 évesek körében teljes napon és főműsoridőben egyaránt (18:00-23:00). A korcsoporton belül teljes napon 4,2%-os közönségarányt, főműsoridőben pedig 4,1%-os közönségarányt ért el, míg legnagyobb riválisa a Film+ jócskán lemaradva 3,6%-ot illetve 3,3%-ot (azonos sorrendben).

A januári műsorok sikerének köszönhetően teljes napon a TV2 csatornát választotta a legtöbb néző mindhárom kiemelt korcsoportban, ami a 18-59 éves nézők és a 18-49 éves nézők egyaránt 8,6 – 8,6 %-át, valamint a 4 éves vagy idősebb nézők 11,0%-át jelenti (RTL Klub azonos sorrendben: 7,9%; 7,5% és 7,5%). 

A kábelcsatornák népszerűségének köszönhetően a TV2 Kábelportfóliója januárban is mindhárom kiemelt korcsoportban piacvezető, és csoportszinten is elmondható, hogy a TV2 Csoportot választották a legtöbben, ami a teljes lakosságot tekintve azt jelenti, hogy majdnem minden 4. néző a csoporthoz tartozó csatornákat nézte az év első hónapjában (a 18-59 évesek 22,6%-a, a 18-49 évesek 21,9%-a és a teljes lakosság 24,5%-a, míg az RTL Hungary azonos sorrendben: 19,5%; 19,1% és 17,5%).

Live + As live adatok

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás 

2022. február 1. 15:04




KÖZÖSSÉG