A nyár utolsó hónapjában sem talált kihívóra a Mokka, és sávjának éllovasa volt a Tények is a teljes lakosság körében. Augusztusban ismét a TV2 Csoport a piacvezető, és a Mozi+ a harmadik legnézettebb TV csatorna a 18-59 évesek körében.
Az augusztusi nézői részesedést tekintve, a 18-59 éves nézők 8,5%-a, a 18-49 éves nézők 8,4%-a, míg a teljes lakosság körében a nézők 10,4%-a választotta a TV2-t. Ennek köszönhetően nem csupán 2021 augusztusában, hanem a teljes nyári időszakban is a TV2 lett a legnézettebb csatorna mindhárom kiemelt célcsoportban.*
A nyári hónapok egyik legjobban várt műsora a Kasza Tibi által vezetett, megújult Szerencsekerék volt, mely a 20 éves szünet utáni visszatérését követően hamar a nézők szívébe lopta magát. A Szerencsekerék a nyári esték egyik kiemelt műsora volt mindhárom kiemelt korcsoportban – a július 19. és augusztus 22. között adásba került 25 rész átlagos közönségaránya 14,1% a 18-59 évesek körében, 14,6% a 18-49-es korcsoportban és 15,6% a teljes lakosság körében. A 4 éves vagy annál idősebb nézők körében ráadásul a Szerencsekerék volt a legnézettebb műsor a saját idősávjában. A premiert például a teljes lakosságon belül átlagosan 677 ezer néző követte figyelemmel, így a sikerre való tekintettel hamarosan folytatódik a műsor a második évaddal.
A TV2-n futó délutáni török sorozatok továbbra is a nézők nagy kedvenceinek számítanak, eredményei messze túlszárnyalják a rivális csatorna azonos idősávjának számait. Az augusztusi epizódokat a Derült égből apa esetében átlagosan a 18-59 éves nézők 8,9%-a, A nagykövet lánya esetében ugyanezen célcsoport 11,6%-a, míg A bosszú csapdájában című telenovella esetében 12,1%-uk választotta délutáni kikapcsolódásként. (Az RTL Klub azonos idősávja azonos sorrendben: 5,3%; 3,3%; 4,4%.)
A TV2 infotainment műsorai szintén szép eredményeket könyvelhetnek el augusztus hónapban. A hétköznap reggelente jelentkező Mokka és Mokkacino az eddigi trendet folytatva, augusztusban is toronymagasan nyeri a nézettségi versenyt fő konkurense, az RTL Klub azonos idősávjával szemben mindhárom kiemelt célcsoportban (Mokka: 18-59 évesek: 16,7%, 18-49 évesek: 17,5%, teljes lakosság: 18,9%; RTL Klub azonos idősáv azonos sorrendben: 6,9%, 7,3%, 5,7%; Mokkacino: 18-59 évesek: 10,6%, 18-49 évesek: 9,4%, teljes lakosság: 12,0%; RTL Klub azonos idősáv azonos sorrendben: 3,1%, 3,3%, 2,6%). Főműsoridőben a Tények és a Tények Plusz augusztusban is idősávja legnézettebb műsora lett a teljes lakosság tekintetében. A Tények a 4 éves vagy annál idősebb nézők 20,8%-át, míg a Tények Plusz ugyanezen célcsoport 15,2%-át nyerte meg magának, felülmúlva ezzel az RTL Klub azonos idősávját (azonos sorrendben: 19,9%; 13,0%).
A TV2 Csoport csatornái átlagosan a 18-59 éves nézők 23,1%-át, a 18-49 éves nézők 22,1%-át és a 4 éves vagy annál idősebb nézők 24,3%-át nyerte meg magának. Kiemelkedő siker, hogy ezzel az eredménnyel nem csupán augusztusban, hanem a teljes nyári időszak tekintetében is piacvezető a TV2 Csoport, amely siker a TV2 mellett a csoport kábelcsatornáinak is köszönhető.
Augusztusban a Mozi+ csatornát átlagosan a 18-59 éves tévénézők 4,1%-a választotta, így a két fő kereskedelmi csatorna után a harmadik legnézettebb lett a hónapban, amivel maga mögé utasította egyik fő konkurensét a Film+ csatornát is (3,2%). A Mozi+ ezzel tovább erősítette az idei évi eredményét, és így az eddig eltelt időszakot tekintve, 2021-ben a harmadik legnézettebb csatorna**. Mindemellett augusztusban a csatornatoplistán előkelő helyezést ért el a SuperTV2 is a 2,6%-os átlagos nézői részesedésével.
*nyár: 2021.06.01-2021.08.31. átlag SHR%, Teljes nap
**2021.01.01.-2021.08.31. átlag SHR%, Teljes nap
Live + As live adatok
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
2021. szeptember 2. 12:10