november 23.
Kelemen, Klementina

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK
Rekord nézettséggel indítottak Bödörék
Csaknem négyszer annyian nézték a TV2 új sorozatát, mint az RTL Klubot – Minden este győzött az Exatlon, vasárnap este pedig vígjáték verte az RTL Klub „karanténos” műsorait.

Hatalmas győzelmet aratott a nézettségi versenyben a TV2 az elmúlt héten az RTL Klubbal szemben: a TV2 május elsején debütáló új sorozata, az Egyszer volt Budán Bödör Gáspár első epizódja az idei év eddigi legmagasabb részesedését és nézettségét érte el a hétköznap esti főműsoridős sorozatok közül. Beszédes adat, hogy a Stohl András főszerepelésével sugárzott bemutatkozó részt körülbelül négyszer annyian nézték, mint az RTL Klub azonos idősávban futó műsorait. A TV2 más saját gyártású műsorai is arattak: az Exatlon minden este győzött az idősávjában a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban, miközben a TV2 infotainment és hírműsorai ugyancsak szép eredményekkel zárták a 18. műsorhetet. A filmek tekintetében is erős hetet tudhat maga mögött a TV2: vasárnap este a Nagyfiúk című vígjáték utasította maga mögé az RTL Klub „karantén-műsorait”.

Szó szerint tarolt a múlt héten a nézettségi versenyben a TV2: mindhárom kiemelt célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) kimagasló eredményekkel előzte meg legnagyobb riválisát, az RTL Klubot csatorna- és csoportszinten egyaránt. A 18. műsorhéten a 18-59 évesek körében a TV2 az egész napra vonatkozóan 9,5 százalékos közönségaránnyal zárt, míg a hétköznapokon új főműsoridős programstruktúrával jelentkező RTL Klub heti átlag közönségaránya mindösszesen 7,0 százalék volt. Ha a főműsoridős heti átlagokat tekintjük, a TV2 13,0 százalékos részesedést mondhatott magáénak, míg az RTL Klub 10,8 százalékos közönségarányt ért el.

A 18. műsorhét egyik legkiemelkedőbb sikere a TV2 május elsején debütáló új sorozata, az Egyszer volt Budán Bödör Gáspár lett, amelynek első epizódja a 18-59 és a 18-49 éves korcsoportban is a heti műsortoplista élén végzett. Az első rész olyannyira tarolt a nézettségi versenyben, hogy a hétköznap esti főműsoridős sorozatok közül az idei év eddigi legmagasabb részesedését (27,9 százalék) és nézettségét (661.646 fő) érte el a 18-59 éves korosztályban. Az RTL Klub ugyanezen idősávban 7,0 százalékos részesedést produkált a 18-59-es célcsoportban. A 18-49 évesek körében még kiemelkedőbb közönségarányt hozott a TV2 sorozatának első része: 28,6 százalékot ért el, míg az RTL Klub ugyanezen idősávja 6,9 százalékos részesedéssel igencsak lemaradt a versenyben. Ez azt jelenti, hogy a saját idősávjában gyakorlatilag négyszer annyian nézték Bödörék kalandjait, mint az RTL Klub azonos idősávban futó műsorait. Az első epizód a teljes lakosság körében 1.209.596 fős nézettséggel debütált. A Bödör család tagjait megformáló Szirtes Ági, Stefanovics Angéla, Stohl András, Venczli Zóra és Varga Attila mellett az epizódszerepekben már a premier adásban olyan további nagy nevek is feltűntek, mint például Kulka János, Szőke Zoltán vagy Mucsi Zoltán. A sorozat forgatókönyvírója Kormos Anett, rendezője Radnai Márk.

Az elmúlt hét hétköznapjain a TV2 fináléhoz közeledő sport reality-je, az Exatlon minden egyes este nyerni tudta idősávját a 18-59-es és a 18-49-es célcsoportban egyaránt, pedig a konkurens nem kisebb címeket indított versenybe ellene, mint a megújult Barátok közt friss epizódjait, a Cápák között című showműsort, az Isten veled, Magyarország! és a Toplista újabb szériájának első epizódját, valamint a Bűnös lelkek címet viselő új formátumot. Az Exatlon 18. heti átlag közönségaránya a 18-59 évesek körében 13,5 százalék volt, ezzel szemben az RTL Klub 10,1 százalékos részesedést tudott felmutatni az azonos idősávban futó műsoraival (hétfő-péntek átlaga az Exatlon idősávjában). A 18-49 éves korcsoportban még ennél is nagyobb volt a különbség az Exatlon idősávjában a két konkurens csatorna közönségaránya között: TV2: 14,8 százalék, RTL Klub: 10,1 százalék.

A TV2-n vasárnap este futó Nagyfiúk című vígjáték is igencsak előkelő helyen zárt a heti toplistákban: 307.559 fős nézettségével a 18-59 évesek körében a hét 3. legnézettebb műsora lett, a 18-49 éves korcsoportban pedig a 2. helyen végzett 242.238 fős nézettségével, s ezzel jócskán maga mögé utasította az RTL Klub vasárnap esti „karantén-műsorait” is (Maradj haza magadnak! - AMR (18-59): 190.563 fő, AMR (18-49): 136.617 fő; Segítség! Itthon vagyok! - AMR (18-59): 199.822 fő, AMR (18-49): 150.215 fő).

A TV2 infotainment és hírműsorai ugyancsak szép eredményekkel zárták a 18. műsorhetet, hozzájárulva a csatorna egész heti kiemelkedő nézettségéhez. A Tények este 18 órakor kezdődő epizódjai a hét nap adásainak átlagát tekintve 17,0 százalékos részesedést értek el, a Tények Plusz heti átlag közönségaránya pedig 14,4 százalék volt, s ezzel nyerte idősávját a héten a 18-59 éves korcsoportban (RTL Klub azonos idősávja: 13,4 százalék). A Mokka és a Mokkacino továbbra is a hétköznap reggelek vezető magazinműsorai, s a múlt heti epizódjaik átlag részesedését tekintve a 18-59 évesek körében toronymagasan nyerték idősávjukat: Mokka – 16,0 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 4,8 százalék), Mokkacino – 9,4 százalék (az RTL Klub azonos idősávja: 2,3 százalék).

Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

uton budapestre.jpg


2020. május 5. 11:08




KÖZÖSSÉG