Tavaly november 11-én indult a TV2 Mintaapák című sorozata, amely a képernyőn töltött 5 hónap alatt nagy népszerűségre tett szert. A napi fikciós történet sokszor csetlő-botló, de mégis kedves apa karakterei, Miki, Géza, Szabi és Tamás észrevétlenül lopták be magukat a tévénézők szívébe, ahogy a történet többi résztvevője is, élükön az igen tehetséges gyerekszereplőkkel.
A sorozat többek között olyan kiváló alkotók munkája, mint Kormos Anett vezető író vagy a Balázs Béla-díjas Mátyássy Áron rendező, és mostantól Gát Györggyel tovább erősítik a szakmai stábot, új lendületet adva a következő évadnak. A legendás producer-rendező-forgatókönyvíró nevéhez olyan ikonikus sorozatok kötődnek, amelyek még ma is a legnagyobb közönségkedvencek között tartanak számon, mint a Robog az úthenger, a Linda, az Angyalbőrben vagy a Família Kft. Jelenleg óraadó az ELTE Média és Kommunikáció tanszékén, ahol sorozat-, és periodikus műsorkészítést, valamint kereskedelmi televíziózást tanít.
„Hivatalból is, mint tanár figyelemmel követtem a Mintaapák első évadát, és nagyon tetszik ahogy az alkotóknak sikerült magyarra adaptálniuk a történeteket, de látom a produkcióban a további fejlődés lehetőségét is. A folytatásban számítok korábbi sikereim résztvevőire és alkotótársaimra is.” – tette hozzá Gát György.
A Mintaapák 2019 végén, az indulás első hetén 11,7%-os heti átlag közönségaránnyal debütált a 18-59 éves korcsoportban, nézettsége pedig 236 476 fő volt átlagosan, szintén a premier hétre vonatkozóan. Nézettsége fokozatos erősödést mutatott, s a 14. műsorhéten – amikor a sorozat a 97. epizód után egy kis időre ismét elbúcsúzott a nézőktől – már 15,3%-os részesedést tudhatott magáénak a 18-59 évesek körében, nézettsége pedig 331 202 fő volt (AMR, heti átlag). A 18-49 éves korosztályban még ennél is nagyobb növekedésnek lehettünk szemtanúi, ugyanis a 2019/46. heti 11,0%-os kezdeti közönségarányhoz képest 2020-ban a 14. műsorhetet már 16,1%-os részesedéssel zárta a sorozat.
A TV2 social media felületein özönlenek a nézők kommentjei a folytatást illetően, így jó hír a rajongóknak, hogy a TV2 már tervezi a sorozat folytatását.
Általános célcsoport: A18-59, Live + As Live
Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás
2020. április 23. 10:15