Az évindító sikereket követően februárban is tarolt a TV2 Csoport. Az egész napra vonatkozó közönségarány tekintetében mindhárom fő célcsoportban élen jár, de a két nagy kereskedelmi csatorna kábelportfoliójának versenyében is erősebbnek bizonyult, mint versenytársa, az RTL Magyarország. Az Exatlon Hungary nem csupán nyerte saját idősávját, de növelte is fölényét a 18-49 évesek célcsoportjában. A TV2 vadonatúj showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – a rejtélyek színpada szintén sorozatosan nyerte saját idősávját februári adásaival mindhárom fő célcsoportban, míg a Mintaapák az eddigi legmagasabb közönségarányt elért epizódokat tudhatja magáénak az év második hónapjában. A Mokka és a Mokkacino is mindent vitt saját idősávjában, a Jocky TV és a Moziverzum pedig egyéves fennállását ünnepelte február 17-én.
A februári hónap is - csakúgy, mint a január - a TV2 Csoport győzelmével zárult az egész napra vonatkozó közönségarány tekintetében mindhárom fő célcsoportban (A18-59: TV2 Csoport: 24,3%, RTL Magyarország: 22,9%, A18-49: TV2 Csoport: 23,3%, RTL Mo.: 22,9%, A4+: TV2 Csoport: 25,0%, RTL Mo.: 21,0%). A két nagy kereskedelmi csatorna kábelportfólióinak versenyét szintén a TV2 Csoport nyerte, mind egész napra vonatkozóan, mind a főműsoridőt tekintve, ugyancsak mindhárom fő célcsoportban. A 18-59 évesek körében a TV2 kábelcsatornái együttesen 14,9%-os közönségarányt tudhattak magukénak az egész napot tekintve, míg az RTL Magyarország kábelportfóliója 12,8%-ot. A főműsoridőt tekintve csaknem ugyanekkora, 2,0 százalékpontnyi volt a különbség a két kábelportfólió közönségaránya között: TV2 kábelcsatornák részesedése: 13,5%, RTL Mo. kábelcsatornák: 11,5%.
A februári hónap újdonságaként hétről hétre újabb és újabb izgalmakkal érkezik a TV2 vasárnap esti maszkos énekes showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – a rejtélyek színpada. A műsor februári adásaival nyerni tudta idősávját mindhárom fő célcsoportban: a 18-59 évesek körében a két februári adás közönségarányának átlaga 19,4% volt, míg az RTL Klub az azonos idősávban 16,6%-os közönségarányt ért el. A teljes lakosság körében a TV2 a műsor februári epizódjainak idősávjában 20,0%-os közönségarányt mondhatott a magáénak, míg az RTL Klub 16,0%-ot, a 18-49 éves korosztályban pedig 18,7% volt a TV2 eredménye a műsor ideje alatt, az RTL Klubé pedig 18,0%.
A hétköznap esték főműsoridős sávjának emblematikus műsora, az Exatlon Hungary egy újabb sikeres hónapot tudhat maga mögött. Januárhoz hasonlóan februárban is nyerte az idősávját a 18-49 évesek körében, ráadásul még nagyobb, 1,5 százalékpontos különbséggel, mint az év első hónapjában. A TV2 közönségaránya 14,9% volt a 18-49-es korcsoportban a februári Exatlon adások sávjában, míg az RTL Klub ugyanezen idősávja 13,4%-ot produkált (januárban: TV2 az Exatlon sávjában: 15,0%, RTL Klub ugyanezen idősávban: 14,0%). A sport reality továbbra is rendkívül népszerű a 18 év alattiak körében, hiszen a 4-17 éves korosztályt vizsgálva a februári adások közönségaránya 19,5% (az RTL Klub ugyanezen idősávban futó műsoraival mindössze 7,7%-os közönségarányt mondhat magáénak a 4-17 évesek körében).
A Mintaapák című sorozat, amely immár november 11 óta fut a TV2 műsorán, szintén szép sikereket könyvelhetett el februárban, hiszen az eddigi legmagasabb közönségarányt elért epizódjai az elmúlt hónaphoz kötődnek. A 18-59 évesek körében a február 26-i adás 15,5%-os közönségaránnyal büszkélkedhet, míg a 18-49 évesek körében a február 12-i epizód még ennél is magasabb, 15,9%-os közönségarányt ért el.
A Mokka és a Mokkacino továbbra is toronymagasan uralják a versenyt idősávjukban mindhárom fő célcsoportot tekintve (A18-59, A18-49, A4+). A Mokka epizódjainak átlagos közönségaránya februárban 14,3% volt a 18-59 évesek, 19,9% pedig a teljes lakosság körében. Ugyanakkor a Mokka idősávjában az RTL Klub 6,1%-os, az ATV pedig 4,8%-os közönségarányt tudhatott magáénak a 18-59-es korcsoportban, míg a teljes lakosságot tekintve ezek az értékek a következők voltak: RTL Klub a Mokka idősávjában: 5,5%, az ATV ugyanezen idősávban: 7,3%. A Mokkacino februári közönségarányának átlaga a 18-59-es korcsoportban 8,9% volt, s ezzel nyerte idősávjában a versenyt. A műsor idősávjában az RTL Klub 2,9%-os, míg az ATV 1,9%-os közönségarányt produkált február hétköznapjain, a 18-59-es célcsoportban.
A Tények februári főműsoridős adásai 15,1%-os közönségaránnyal zárták a hónapot a 18-59 évesek körében, míg a hétköznap esti főműsoridőket tekintve a Tények epizódjainak átlaga 16,0% volt, a Tények Plusz pedig – ugyancsak a hétköznap esték főműsoridős sávjában – 16,2%-os közönségarányt ért el. A TV2 e két zászlóshajója a főműsoridő gerincét alkotja, s átvezeti a nézőket a hírek világából a prime time többi saját gyártású műsora felé.
Február 17-én ünnepelte 1 éves születésnapját a Jocky TV és a Moziverzum. A TV2 Csoport portfóliójának két legfiatalabb csatornája egy év alatt olyan népszerű lett a magyar tévénézők körében, hogy a közel 120 magyar és számos idegen nyelvű tévécsatornát számláló hazai piacon ez év februárjában a 18-59 évesek körében a Jocky TV 1,2%-os, a csatorna eddigi legmagasabb havi közönségarányával a 18. helyet szerezte meg a csatornák rangsorában, a Moziverzum pedig 0,9%-os eredményével a 25. helyen végzett (közönségarány szerinti rangsor, egész napra vonatkozóan). A Jocky TV olyan közkedvelt és klasszikus sorozatoknak köszönheti egyre növekvő népszerűségét, mint a Dallas, a Derrick vagy éppen a Columbo, míg a Moziverzum változatos filmkínálata mellett tavaly és idén februárban is otthonunkba hozta az Oscar-gála izgalmas pillanatait, a sztárok vörös szőnyeges bevonulásától a díjátadó ceremóniáig. Emellett a Moziverzum szerda esténként 21 órától önálló brandje, a Para Szerda égisze alatt a horrorfilmek kedvelőit is a képernyők elé csábítja.
Általános célcsoport: A18-59, Live + As Live
Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás
2020. március 3. 12:28