Közel két hónapos indulása óta töretlen az Exatlon Hungary sikere. A TV2 népszerű extrém sport reality-je kimagasló eredményeket tudhat magáénak, ráadásul a fiatal közönség jelentős hányadát is rendszeresen a televíziók elé csábítja. A 18-49-es korcsoportban ezzel nem csupán legnagyobb versenytársát, az RTL Klubot, és annak nagyszabású kosztümös sorozatát, a Bátrak földjét is lekörözve, de a minden más csatornát is maga mögé utasítva.
Közel két hónap nézettségi adatai alapján elmondható, hogy az Exatlon Hungary a TV2 egyik sikerműsora és nézettség szempontból meghatározza a hétköznap estéket. A 18-59 évesek körében 13,8%-os átlagos közönségarányt ért el az eddigi 39 rész, 18-49-en pedig 15,1 százalékot. Utóbbi eredménnyel az Exatlon nyeri az idősávját legfőbb konkurensével, az RTL Klubbal és minden más csatornával szemben (Exatlon: 15,1% SHR, RTL Klub az azonos idősávban: 13,7% SHR).
A műsor fiatalos profilja jól mérhető a 18 év alattiak körében is, hiszen a 4-17 éves korcsoportban 22,1% SHR az átlaga. Továbbá a műsor egyik erőssége a társas tévézés, vagyis a gyerekek más családtaggal, háztartásban élővel közösen követik figyelemmel a műsort. Ebben a szegmensben, vagyis azon 18-59 évesek körében, akik 4-17 évesekkel együtt tévéznek, az Exatlon rendkívül magas, 26,3%-os közönségaránnyal bír.
Az Exatlon Hungary részben a Bátrak földje című napi sorozattal szemben kerül adásba, és rendre jobb eredményt ér el. A Bátrak földje a 18-59 évesek körében 11,4%-os átlagos közönségarányt hozott, a TV2 14,3%-ot az azonos idősávban. 18-49-en 10,7% a sorozat átlaga, míg a TV2 ebben az idősávban 15,5%-ot szállított, tehát mindkét célcsoporton a TV2 győzedelmeskedett. A verseny a két legnagyobb csatorna között kiélezett, hiszen a TV2 átlaga 9,1% SHR, míg az RTL Klub 9,7%-on áll 18-59-en mérve. 18-49-en pedig hasonló a helyzet, a TV2 9,1, az RTL Klub 9,5%-on áll. A Nielsen közönségmérés adataiból az is kiderül, hogy a tavalyi év azonos időszakához képest (2019.01.01 – 02.24) a TV2 javítani tudott az átlagán (18-59: 9,1% vs 8,3%; 18-49: 9,1% vs 8,3%), az RTL Klub viszont rontott (18-59: 9,7% vs 10,5%; 18-49: 9,5% vs 10,2%) a teljes napra vonatkozó közönségarányt vizsgálva.
Live+As live adatok
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
Vizsgált időszak: 2020.01.01-02.24.
2020. február 27. 20:06