Kevin idén is mindent vitt, hiszen ezúttal is a képernyők elé csábította a nézőket, így a TV2 2019-ben is kimagasló nézettségi eredményekkel zárta a karácsonyt. December 24-26 között a 18-59 és a 18-49 korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben is piacvezető lett a csatorna. A Reszkessetek, betörők! filmek népszerűsége mellett, olyan mozik is kiemelkedő sikert értek el, mint a Shrek vagy az Énekelj!. Mindeközben a TV2 Csoport filmcsatornája, a Mozi+ decemberben a harmadik legnézettebb csatornává nőtte ki magát, december 28-án pedig a 18-49-es célcsoporton mérve, teljes napon és főműsoridőben (18:00-22:59) is megverte az RTL Klubot.
December 24-én, 25-én és 26-án is a TV2 nyerte a csatornák nézettségi versenyét. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb adatai alapján a TV2-t választották legtöbben a háromnapos ünnep alatt (18-59 és 18-49, teljes nap). Nemcsak teljes napban, főműsoridőben is a TV2 győzedelmeskedett a három nap átlagos közönségarányát tekintve (18-59: TV2: 13,6%, RTL Klub: 11,6%; 18-49: TV2: 14,9%, RTL Klub: 12,7%). December 24-én a Reszkessetek, betörők! első epizódja 18,8%-ot (shr) ért el, ezzel a csatorna főműsoridős közönségaránya 15,6% (shr) lett, így 3,1 százalékponttal megelőzte az RTL Klub-ot (18-59). A második rész is hasonló eredményt ért el december 25-én (18,5% shr), így a TV2 3,8 százalékponttal magasabb közönségarányt ért el főműsoridőben, mint a konkurens RTL Klub (10,3% shr). A csatorna családok főműsoridős versenyét tekintve is jelentős különbség rajzolódik ki a TV2 Csoport javára, hiszen az RTL Magyarország 24,3% (18-59) és 25,9% (18-49) share-t szállított, míg a TV2 Csoport 32,1 (18-59) és 32,4 százalékot (december 24-26. 18:00-22:59).
A főcsatorna mellett a Mozi+-t is kiemelhetjük, hiszen az erős verseny ellenére mindhárom nap (december 24-25-26.) a harmadik legnézettebb csatorna volt a TV2 és RTL Klub után (A18-59, teljes nap). Sőt, december 28-án és 29-én a Mozi+ nyerte meg a csatornák nézettségi versenyét is 8,4 és 8,8 százalékos közönségaránnyal (A18-59, teljes nap).
Csoport szinten is jelentős különbség mérhető a TV2 csatorna család és az RTL Magyarország között. December 24-29. közötti időszakban a TV2 Csoport 28,5%, az RTL Magyarország 20,5%-os átlagos közönségaránnyal zárta a versenyt (18-59, teljes nap).
A TV2 Csoport idén fontos mérföldkőhöz ért, hiszen hosszú ideig az RTL Magyarország volt a legnézettebb tévés portfólió, 2019-ben viszont fordult a kocka és a TV2 Csoport a hirdetők számára fontos célcsoportokon (A18-59 és A18-49) és a teljes lakosságon (A4+) mérve egyaránt megszerezte az első helyet (vizsgált időszak: 2019. január 1. – december 29.)
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Live+As live adatok
2019. december 30. 13:31