Szeptember 1-jén magabiztos győzelmet aratott a Sztárban Sztár leszek! és az Ázsia Expressz 2 különkiadása (18-59), így a TV2 13,3%-os közönségaránnyal vitte a főműsoridőt (RTL Klub: 12,8% SHR idősáv: 18:00-22:59), az Ázsia Expressz 2 különkiadása pedig a hét legnézettebb műsorának bizonyult (nézőszám: 360 155, 16,5% SHR) a csatornán a 18-59-es korcsoportot vizsgálva.
Augusztus 26-án a TV2 nyári műsorstruktúráját felváltotta a vadonatúj őszi, így a hétköznap estékre megérkezett az Ázsia Expressz második évada és a Kapd el, ha tudsz! game show. Az őszi szezon első hetén az Ázsia Expressz 2 hétköznapokon átlagosan 14,2%-os nézői részesedést ért el, amivel 28%-kal felülmúlta az előző 4 hét idősávos átlagát (2019.07.29-08.25., hétköznapok 19:05-20:50). A Kapd el, ha tudsz! szintén augusztus 26-án, hétfőn este indult és 11,1%-os közönségarányt ért el.
A Sztárban Sztár leszek! erősen nyitott szeptember elsején este, 16%-os közönségaránnyal megnyerte az idősávját csakúgy, mint az Ázsia Expressz 2 különkiadása közvetlenül a Sztárban sztár leszek! után (18-59). Szeptember első estéje nem csupán egy szimpla vasárnap este volt, hiszen a Sztárban Sztár leszek! mellett az RTL Klub is ezen az estén indította vadonatúj műsorait. A TV2 13,3%-os SHR-rel vitte a főműsoridőt (RTL Klub: 12,8% SHR, idősáv: 18:00-22:59), az Ázsia Expressz 2 különkiadása pedig a hét legnézettebb műsorának bizonyult (nézőszám: 360 155, 16,5%SHR) a csatornán a 18-59-es korcsoportban.
A Tények Plusz 15,5% átlagos közönségarányt ért el augusztusban, amellyel a csatorna egyik meghatározó műsorává vált. A legnézettebb Tények Plusz adás 220 ezres nézőszámmal büszkélkedhet a 18-59 évesek körében (valós idejű nézettségi adat). Az összes műsorcímet figyelembe véve, ezzel az epizóddal a Tények Plusz a dobogó harmadik helyét szerezte meg augusztusban. Csak az Ázsia Expressz 2 és a Bezár a bazár! tudta megelőzni a versenyben.
A 18-59-es fő kereskedelmi célcsoportot vizsgálva, augusztusban ismét a TV2 Csoport nyerte a nézettségi versenyt. A csatornacsalád 23,2%-os közönségarányt ért el, ami azt jelenti, hogy átlagosan a tévét nézők közel negyede a TV2 Csoport csatornáit választotta. A 18-59-es célcsoport mellett a 18-49-es korcsoport és a teljes lakosság körében mért adatok tekintetében is stabilnak nevezhető a TV2 Csoport előnye az idei évben, hiszen a kábelportfólió és a csoport szintű adatok tekintetében minden esetben vezet.
A csatornacsaládok sorrendje átrendeződött az idei év során, hiszen a TV2 Csoport a 2016-os portfólióbővítés után először idén márciusban megszerezte az első helyet és azóta minden hónapot megnyert (18-59). A TV2 mellett a Mozi+ és a Prime teljesítménye is jelentős. Az előbbi 4,0%-os átlagával a második legnézettebb kábelcsatornának bizonyult a tévés piacon, míg a Prime közvetlenül mögötte a harmadik augusztus hónapban. A Mozi+ legnézettebb műsora A Védelmező című film volt Denzel Washington főszereplésével, amely 7,3%-os közönségarányt ért el a 18-59-es korcsoportot vizsgálva. A Prime legnépszerűbb sorozata a Hawaii Five-O, amely többször is szerepel a legnézettebb műsorok listáján, a legjobb eredménye pedig 4,1%-os közönségarány.
„Bravúros eredménnyel indította a szeptembert a TV2, vasárnap a Sztárban Sztár leszek! és az Ázsia Expressz 2 különkiadásával maga mögé utasította versenytársait (18-59-es kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), a TV2 Csoport pedig március óta őrzi vezető szerepét minden fontos célcsoportot tekintve (18-49, 18-59, 4+) az egész napot vizsgálva. A TV2 Csoport online látogatottsági adatai is jelentősen növekedtek. Szeptember 1-jén mindössze egy nap alatt 247.636 valós felhasználó kattintott a felületeinkre, ami jóval több, mint konkurensünk teljesítménye. Az elkövetkezendő hetekben ezt a sikeres építkezést folytatjuk tovább a nézői igények figyelembevételével, hogy minél több szórakoztató tartalmat tudjunk kínálni” – mondta Pavel Stantchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.
A TV2 Csoport valós felhasználó (RU) adatai nemcsak a szeptember 1-jei napon hoztak jelentős sikert. A TV2 Csoport az elmúlt egy hetet vizsgálva, az Ázsia Expressz 2 indulása óta maga mögé utasította az RTL Magyarországot. Az augusztus 26 – szeptember 1. időszakot tekintve a TV2 Csoport 780 210, míg legnagyobb konkurense 757 926 valós látogatót (RU) tudhat magáénak.
Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás
Online adatok forrása: Gemius / Szeptember 1. (0:00-23:59)
2019. szeptember 3. 13:52