március 28.
Gedeon, Johanna

TV2 Play MŰSORÚJSÁG SZÓRAKOZÁS INFÓPULT KARRIER TV2 AKADÉMIA ÉRTÉKESÍTÉS JELENTKEZZ! RÓLUNK ABOUT US ÜBER UNS
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK
Múlt héten is minden nap a TV2-t nézték a legtöbben
Egyre nagyobb különbséggel veri a piacvezető TV2 Csoport az RTL Magyarországot – Minden este győzött az Exatlon Hungary.

Az elmúlt hetekhez hasonlóan a 19. műsorhét is a TV2 totális győzelmét hozta a nézettségi versenyben az RTL Klubbal szemben: a 18-59 évesek körében a csatorna 10,3 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet, míg az RTL Klub csupán 6,9 százalékos részesedést ért el egész napra vonatkozóan. A főműsoridőt tekintve a TV2 13,4 százalékos, míg az RTL Klub 10,6 százalékos részesedést mondhatott magáénak ugyanezen célcsoportban. Az egész napos adatokat tekintve minden nap jelentős különbséggel verte a TV2 az RTL Klubot, és volt a legnézettebb tévécsatorna Magyarországon, főműsoridőben pedig 6-1 arányban győzött. Csoportszinten is minden napot behúzott a TV2, az Exatlon Hungary pedig minden hétköznap mindhárom kiemelt célcsoportban (18-59, 18-49 és teljes lakosság) jelentős különbséggel verte az RTL Klub párhuzamosan futó műsorait.

Az elmúlt hetek adatai alapján egyértelműen a TV2 vált Magyarország legnézettebb tévécsatornájává: a 19. műsorhét – az előző hetekhez hasonlóan - ismét a TV2 számára hozott jelentős sikereket. A 18-59 évesek körében a csatorna 10,3 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet, míg az RTL Klub 6,9 százalékos részesedést ért el egész napra vonatkozóan. Az egész napos adatokat tekintve elmondható, hogy a hét minden napján jelentős különbséggel verte a TV2 az RTL Klubot, és volt ezáltal a legnézettebb tévécsatorna Magyarországon. A főműsoridőt tekintve is elhúzott a TV2 az RTL Klubtól: míg előbbi 13,4 százalékos, utóbbi csak 10,6 százalékos részesedést mondhatott magáénak ugyanezen célcsoportban. Ráadásul a főműsoridőt tekintve is hét napból hat este diadalmaskodott a TV2.

Az pedig már teljesen megszokottnak számít, hogy a teljes csatornaportfóliókat vizsgálva szintén jelentős különbséggel aratott győzelmet a TV2 Csoport: egész napra vonatkozó heti közönségaránya 24,7 százalékot tett ki az RTL Magyarország 20,1 százalékos részesedésével szemben, a főműsoridőben pedig 27,0 százalék (TV2 Csoport) vs. 24,0 százalék (RTL Magyarország) volt a két tévécsoport részesedése.

A fináléjához közeledő Exatlon Hungary az elmúlt héten is a főműsoridő egyik legsikeresebb szereplője volt a tévéképernyőkön. A 18-59 és a 18-49 évesek körében a 19. műsorhét legnézettebb műsoraként ezúttal a sport reality csütörtöki (május 7-i) epizódja került a heti toplisták élére, a 18-59 évesek körében 324.581 fős nézettséggel és 16,3 százalékos közönségaránnyal, a 18-49 éves korosztályban pedig 252.114 fős nézettséggel és 18,1 százalékos részesedéssel. A teljes lakosság körében a heti toplista élén a TV2-n futó Tények szerda esti (május 6-i) adása végzett, melynek nézettsége 782.369 fő, közönségaránya 23,6 százalék volt.

Az Exatlon Hungary közkedveltségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az elmúlt héten mindhárom kiemelt célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) jelentős különbséggel nyerte idősávját minden hétköznap este. Az öt nap átlagát tekintve 14,5 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet a 18-59 éves korosztályban, míg az RTL Klub az azonos idősávban 9,4 százalékos részesedést ért el. A 18-49 éves korcsoportban még ennél is nagyobb volt a különbség, ugyanis a TV2 az Exatlon Hungary idősávjában 15,7 százalékos átlag részesedést mondhatott magáénak a 19. héten, s az RTL Klub ugyanezen idősávot vizsgálva csupán 9,5 százalékos közönségarányt tudott elkönyvelni.

A TV2 infotainment és hírműsorai közül nem csak a Tények szerepelt sikeresen a 19. műsorhéten. A Tények Plusz 15,2 százalékos átlag közönségaránnyal nyerte az idősávját a 18-49 évesek körében, míg a konkurens RTL Klub a műsor idősávjában 14,6 százalékos részesedéssel zárta a hetet. A reggeli magazinműsorok tekintetében is egyértelmű volt a győzelem: a Mokka 16,1 százalékos heti közönségaránnyal tudta nyerni idősávját a 18-59 évesek körében (RTL Klub az azonos idősávban: 6,3 százalék), a Mokkacino pedig 10,4 százalékos részesedéssel (RTL Klub az azonos idősávban: 2,7 százalék).

A hétvégi napok főműsoridős programjai közül a TV2 filmes kínálata ismét erősnek bizonyult, maga mögé utasítva az RTL Klub saját gyártású műsorait. A szombat esti Kémek a szomszédban című vígjáték a 18-59 évesek körében 10,3 százalékos részesedést hozott a TV2-nek, míg ugyanezen idősávban az RTL Klub párhuzamosan futó műsorai (Made in Karantén, Mellékhatás, Megdönteni Hajnal Tímeát) 9,4 százalékos közönségarányt értek el.

A vasárnap estét tekintve még nagyobb győzelmet tudott aratni a TV2, ugyanis a Nagyfiúk 2. című vígjáték - ami egyébként a 18-59-es célcsoportban a hét harmadik legnézettebb műsora lett 299.203 fős nézettségével - 14,9 százalékos közönségarányt hozott a csatornának, míg az RTL Klubnak mindössze 6,8 százalékos részesedéssel kellett beérnie az azonos idősávban, amelyben két karanténműsora, a Maradj haza magadnak! és a Segítség! Itthon vagyok! is futott. A 21 órás sávban szintén a TV2 bizonyult erősebbnek, hiszen a Fák jú tanár úr 2. 12,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-59-es célcsoportban, az RTL Klub azonos idősávja pedig 8,2 százalékos részesedést tudott felmutatni a párhuzamosan futó filmjeivel.

Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

sajtokozli BeFunky-collage.jpg

2020. május 11. 17:59




KÖZÖSSÉG